All tävlingsverksamhet ställs in t.o.m. 30 juni

Tävlings-, Senior-, Damkommittén har beslutat att klubbtävlingarna 60+, Damgolfen och Per i Viken-Söndag ställs in fram till 30 juni. Vidare kommer det inte heller vara någon Fadder-golf under denna period. Anledningen är att minimera risken för spridning av Coronavirus.

Motivering
Svenska Golfförbundet har beslutat att ingen tävling där Golfförbundet eller distriktsförbund är ansvarig får arrangeras under tiden 30 mars-30 juni 2020.
Detta gäller inte tävlingar som är öppna endast för klubbens medlemmar, men våra klubbtävlingar är öppna för spelare från andra klubbar.

Folkhälsomyndigheten har uppmanat personer som är 70 år eller äldre att begränsa sina nära kontakter med andra så långt som möjligt under en tid framöver. Detta har gjort att Golfförbundet beslutat att spelare som är födda 1950 eller tidigare inte får delta i förbundstävling/officiellt utlyst tävling. Samtidigt uppmanas klubbar att noga överväga riskerna med att arrangera tävlingar för personer födda 1950 eller tidigare.
I våra klubbtävlingar utgör en stor andel av deltagarna personer födda 1950 eller tidigare.

Uppmaning
Golf är en sport som innebär att man är ut i friska luften och motionerar. Av den anledningen uppmanar vi alla att gå ut och spela golf, spontangolf, även om vi inte har några tävlingar.