Kursprogram och lektioner

Tyvärr har vi fått ställa in tävlingsverksamheten i klubben p.g.a. Coronavirus, men just nu finns det inga restriktioner mot träning, kurser och lektioner. Tvärtom så säger myndigheterna att det är bra för folkhälsan med fysisk aktivitet. S:t Arild Golfakademi som från och med i år sköter vår träningsverksamhet följer givetvis de riktlinjer och bestämmelser som Folkhälsomyndigheten, Svenska Golfförbundet och tränarorganisationen PGA sätter upp.

Kursprogram och lektioner 2020
Vårens kursprogram är klart se Kursprogram. Golfakademin kommer att erbjuda kurser och lektioner både på S:t Arild GK och Höganäs GK vilket ger större valmöjlighet. Självklart kan ni som medlemmar i Höganäs GK välja att gå kurs på S:t Arild och även tvärtom.

Bokning av lektioner och kurser
Om någon upplever det som krångligt eller är osäker på hur man går till väga för att boka så finns här en liten instruktion.
Nedan finns även en länk till bokningssystemet.
>>Klicka här för att komma till lektions- och kursbokning online via Golfbox ProPlanner

Rörlighetsträning för golfare
Utöver golfkurserna har Golfakademin tillsammans med Fokus Styrka i Helsingborg tagit fram ett perfekt erbjudande i dessa tider med rörelseträning för golfare utomhus! Läs mer (klicka här).

Ta chansen att utveckla er golf med Golfakademin så hoppas vi att allt snart återgår till det normala och att vi får en riktigt härlig golfsäsong.