Hänt och händer på klubben vecka 22

Hänt/Händer på klubben,
vecka 22

Från förra veckan
Nybörjarkursen grupputbildning lades ner för att det var för få som anmälde sig. Däremot så var det några som går enskild nybörjarkurs istället.

På kansliet finns pikéer i olika storlekar för dam, herr och junior. Ni som vill köpa en piké med klubbmärke kan prova ut och beställa på kansliet. Det går inte att köpa en piké i denna kvalitet billigare än det pris klubben erbjuder.

Bagskåpen kommer vecka 25 d.v.s. midsommarveckan. De skall då monteras, så gissningsvis är allt klart veckan efter midsommar.

Hemsidan
Allt som händer på klubben finns på hemsidan och den uppdateras kontinuerligt.

Ekonomi
Konstaterar att vi har många greenfee-gäster och många som är ute på Driving Rangen. Vidare har vi fått några nya medlemmar sista veckan.

Banan
Bollplockar-gängen plockar varierat morgon och kväll.

Vi har fortfarande problemet med att bollar från Driving Rangen kommer in på byggområdet för den nya gymnastikhallen. Med syftet att komma till rätta med problemet har vi vridit mattorna mot öster, flyttat avståndstavlor österut och tagit bort de två västligast flaggorna (90 resp, 140 m).
I måndags plockade vi bort den 5 östligaste utslagsmattorna.

Vi har en bra dialog med platschefen för bygget och kommunens projektledare. Vi kommer att dagligen följa upp problemet.
Med tanke på att bollar hamnat på Sportcenters och nya gymnastikhallens tak spekulerar vi om det inte är så att några på flit slår in bollar dit. En påminnelse om det som stod i medlemsutskicket –
Om ni ser någon eller några som medvetet slår in bollar på arbetsområdet eller något annat som inte ”hör hemma” på Rangen, informera banchefen Kalle Holmgren eller Vivian i kansliet om detta.

Kalle och Co gör allt de kan för att banan skall var i toppskick till lördagens Öppet Hus.

Kansliet
Det är angeläget att alla våra greenfee-gäster skriver in namn, hcp, hemmaklubb och bagbrickans nummer. Vi kommer att ha golfvärdar från fredag-söndag och då blir det både mer service men också mer kontroll.

Övrigt
Seniorkommittén anordnar Matchspel 9 hål för 60+ (herrar och damer 60+). Kostnaden för att delta är 50:-.  Anmälningslista finns på anslagstavlan i klubbhuset. Sista anmälningsdag 31 maj.
Mer information finns anslagstavlan och på hemsidan.

Faddergolfen startade i måndags. Faddergolfen är klubbens sätt att hjälpa nybörjare att snabbare  ”komma in i golfen”

Lerberget 2020-05-26

Ola Sandberg