Hänt och händer på klubben vecka 23.

Från förra veckan
Diskuterades att starta ett matchspel även för seniorspelare (+22) herrar. Avsikten är att locka ut de som nu sitter hemma och arbetar. Få dem att ta en paus och gå och spela golf.
Förslaget kommer att diskuteras med Senior- och Tävlingskommittéerna.

Allt som händer på klubben finns på hemsidan och den uppdateras kontinuerligt. Kenneth uppmanar Sponsorgruppen att kolla så att uppgifterna över våra sponsorer är riktiga.

Konstaterar att vi har många greenfee-gäster och många som är ute på Driving Rangen. Även under förra veckan kom det in någon ny medlem.

Allt med banan är som det skall vara vid den här tiden.
Greener och fairways är riktigt bra i ordning!
Under veckan kör vi ut fast gödning och därefter kommer greener att dressas och luftas. Det kan ta ett par dagar för att bli jämna igen.
Efter klippningen av fairway i måndags ska aggregaten iväg på slipning. Detta gör att klippningen på onsdag uteblir men klipps på fredag i vanlig ordning!

Allt flyter på som vanligt.

Matchspel 9 hål för 60+ (herrar och damer 60+) kommer att ha en kvalomgång. Totalt omfattar matchspelet 32 deltagare. Eftersom 36 anmält sig blir det en kvalomgång där fyra spelare blir utslagna.

Lerberget 2020-06-02