Från förra veckan
Bagskåpen är på plats, vilket innebär att golfmopparna flyttats till garaget med gallergrind. Det befintliga låset kommer att bytas ut mot ett kombinationslås, under veckan.

Golfförbundets medlemsundersökning Player’s 1 har sänds ut till alla medlemmar. Det är viktigt att så många som möjligt, helst alla svarar, eftersom det är en input till ev. förändringar i klubben samtidigt som vi får en jämförelse hur ”vi står” i förhållande till andra klubbar i landet.

Hemsidan hålls kontinuerligt uppdaterad av Kenneth C.

Kenneth G. rapporterade att vi fortfarande har många greenfee-gäster och många som står på rangen samt att medlemskåren ökade med ytterligare två medlemmar under förra veckan.

Banan är just nu i väldigt bra skick. Kalle och Co jobbar på för att hålla hög kvalitet på banan nu när vi har många som spelar.
Beträffande personal under semesterperioden så kommer vi att anställa Adam Nihlås under de veckor som någon av ordinarie banpersonal har semester.

Den planerade inventeringen av sortimentet av golfprylar kommer att genomföras under veckan, för att därefter fortsätta diskussionen med S:t Arilds golfshop om de även vill svara för försäljningen på vår klubb.
Datorn på kansliet behöver antingen uppdateras eller ersättas med en ny.
.
Beträffande problemet med skydd mot bollar från driving rangen som kommer in arbetsområdet för den nya gymnastikhallen, så har Kalle fått in offerter från olika nättillverkare. Klubben kommer att kontakta företrädare för kommunen för att diskutera hur vi skall komma vidare i frågan.

Det är svårt att rekrytera Golfvärdar under helger, därför vill vi locka med en lite premie. Den som är Golfvärd vid två tillfällen (en fredag kväll, en lördag eller en söndag) får ett dussin golfbollar (Titleist Velocity) med klubben logga på. Lista för att anmäla sig finns på kansliet.
Att vara Golfvärd är mycket uppskattat av de som är ute och spelar.

Vi har diskuterat att ev. ha det inställda vår-årsmötet någon gång under augusti. Vi återkommer med kallelse när vi stämt av det med Golfförbundet och hittat lämplig lokal.

Avslutningsvis vill vi tacka Vivian för att hon skänkt laungemöbler med tillhörande parasoll till vår altan, så nu har vi en riktigt härlig ”myshörna”.
Nu tar ledningsgruppen semester och återkommer efter den 22 juli.

Lerberget 2020-06-30