Hänt och händer på klubben vecka 32

Hänt/Händer på klubben,
vecka 32

Hänt sedan senast
Hemsidan är nu uppdaterad med klubbens Swish-nummer.
Nu är det konstaterat att fönstren i klubbhuset inte behöver bytas utan kommer att slipas och målas.
Informationsskylt har satts upp vid gul tee på hål 5 avseende Out of Bounds för bollar som hamnar på
hål 8.

Hemsidan
Hemsidan kommer att hållas ájour även under den period Kenneth C. är bortrest.

Ekonomi
Kenneth G. konstaterar att vår ekonomi ser bra ut.
Trots att vi tappat sponsor för skylten på rangehuset har Sponsorkommittén i stort nått budget.
Bedömningen är att Driving Rangen når budget när vi får redovisningen från dem som köpt rangebollar med kreditkort.

Banan
Enligt Kalle är banan i det skick han vill att den skall vara, bra tees, fin fairway och jämna fina lagom snabba greener. Det har också gjort att vi fått mycket beröm för skicket på banan.
Vi har begärt in offert för klippning av slänterna på våra dammar.

Kansliet
Enligt Vivian ”flyter det på som vanligt”. Mycket med greenfee-gäster och bollkort.

Övrigt
Vi saknar fortfarande Golfvärdar på helgerna. Senaste lördagen och söndagen var Gun Henriksson och Birte Nylén golfvärdar för tre gången, vilket vi alla uppskattar.
Under tider då kansliet är stängt går det inte att köpa dricka, glass eller hyra vagn. Anledningen är att en del tar saker ur kylskåpet utan att betala, vilket är tråkigt och ger dessutom ”bad will”.
Nu kommer vi att på försök öppna kyl-och frys igen och då med ett begränsat sortiment. Likaså kommer det att finnas fyra handtag till lånevagnar i klubbhuset. Sen får vi hoppas att folk är så ärliga att de betalar för det de köper eller hyr.

Lerberget 2020-08-04
Ola Sandberg