Hänt sedan senast
Under förra veckan klipptes slänterna vid våra vattenhinder. Likaså är högruffen på kullen vid hål 6 klippt.
Vi har tagit bort kedjelåset för kyl och frys. Många av våra medlemmar och gäster har klagat på att man inte kan köpa nå’t när kansliet är stängt. Nu gör ett försök att ha dem öppna även när kansliet är stängt, men med ett begränsat sortiment. Motivet att vi satte lås på kyl och frys var att det var många som tog varor utan att betala. Vi kommer nu också att ha handtag till vagnar tillgängliga i foajén.
Vi har fått synpunkter på att tee-skyltar vid röd tee på något hål snart är omöjlig att läsa. Vi kommer under hösten/vintern att se över tee-skyltar och de som är urblekta och/eller felaktiga kommer att bytas ut.

Även om ambitionen var att ha en i alla avseenden uppdaterad hemsida när Kenneth C. var bortrest blev ”lite så där”. Nu är Kenneth tillbaka och hemsidan är uppdaterad.

Kenneth G. konstaterar att vår ekonomi fortfarande ser bra ut.
Driving Range har nått budget och greefee-intäkter har gått över budget.
Alla bagskåpen är uthyrda.
I dagsläget är vi 410 medlemmar

Banan är fortfarande i fantastiskt fint skick.
Under denna vecka kommer fotbollsplanerna i Viken att luftas och dressas. Ev. kommer våra greener att vertikalskäras under veckan.
Beroende på torkan växer gräset lite, vilket innebär att klippningen av fairway görs efter behov.
I övrigt gäller den dagliga skötseln av banan.

Under vissa dagar är kansliet stängt, men Vivian är på plats. En del har undrat varför? Anledningen är att Vivian och Kenneth G. följer upp antalet greenfee-gäster under förutvarande vecka.

Vi har bestämt att St Arild GK:s golfshop svarar för försäljning av bollar, handskar m.m. hos oss. Anledningen är bl.a. att vi inte är momsregistrerade, vi inte har uppdaterade kontakter med grossister och har ingen erfarenhet om vad som efterfrågas.
Mot den bakgrunden kommer vi att sälja ut hela vårt lager. Det kommer att säljas halva priset med början idag (tisdag).

Kenneth C. kommer att se över och uppdatera vårt behov av datorer. Nuvarande ”datorpark” är ”föråldrad”

Vårt Hösterbjudande, ”betala 4 000:- nu så blir du medlem 2021 och spelar gratis resten av 2020”, ”smygstartar” den 20 augusti för att marknadsföras stort i samband med att klubben ”visar upp sig” på Arnbergs plats lördagen den 22 augusti.

Avslutningsvis så ”börjar det röra på sig” när det gäller ombyggnaden av köket i klubblokalen. Det första som kommer att ske är att vi kontaktat en elfirma för att se över hur mycket av elen som behöver göras om. Själva ombyggnaden kommer förhoppningsvis att genomföras under november till januari.

Lerberget 2020-08-11