Hänt sedan senast
Att förra veckan var mycket händelserik, ”är bara förnamnet”. I onsdags fick jag reda på, av HD, att ”BAB polisanmält klubben ”. Anledningen var att det kom in bollar på arbetsplatsen där BAB bygger ny gymnastikhall. Vid det tidigare planerade möte i fredags, klargjorde BAB att man inte polisanmält klubben, man hade polisanmält att fasaden på den nya gymnastikhallen hade träffats av golfbollar. Polisanmälan är ett nödvändigt krav från BAB:s försäkringsbolag.
Det kan dock verka lite märkligt att BAB inte informerade klubben att de gjort en polisanmälan. Klubbens överenskommelse med BAB:s platschef var att han skulle meddela Kalle Holmgren om och när bollar kommit in på byggarbetsplatsen. Det hade varit ”klädsamt” BAB meddelat oss om polisanmälan istället som nu att vi fick reda på det via HD. Nog ”gnällt” om detta!
Vid möte med representanter från Höganäs kommun, BAB och Höganäs GK beslöts att Driving Rangen skall hålls stängd dagtid mellan 06.30 och 16.30, till dess klubben och BAB kommit överens om lämpliga åtgärder som förhindrar bolla att komma och ev. skada någon inne på byggarbetsplatsen.
Vi har tagit fram ett förslag på åtgärder som förhoppningsvis skall eliminera risken att bollar kommer in på byggarbetsplatsen. Ett förslag som innebär att endast delar av Driving Rangen kommer att vara öppen under tiden 06.30-16.30. Förslaget kommer att diskuteras med BAB under tisdagen. Tills dess att en överenskommelse uppnåtts kommer rangen att var stängd dagtid.
I övrigt under förra veckan kan vi konstatera att det inte varit något svinn av vare sig glass, läsk eller godis, då kyl och frys varit utan kedjelås.

Hemsidan hålls uppdaterad. Bl.a. är Tävlingsprogrammet uppdaterat

Kenneth G. konstaterar att vår ekonomi fortfarande ser bra ut. Både Driving Range- och greefee-intäkter har redan gått över budget.

Banan är fortfarande i fantastiskt fint skick och vi får många lovord från gäster för vår bana. Under kommande vecka kommer greener att luftas och dressas.

Under denna vecka kommer St Arild GK:s shop att fylla på med bollar, handskar m.m. på vårt kansli. De restvaror som är kvar sedan tidigare reas ut till halva priset.
Beträffande översyn av våra datorer så håller Kenneth C. på med det.
Hösterbjudandet kommer att gälla fr.o.m. den 20 augusti. Detta kommer att marknadsförs på olika sätt bl.a. på gatupratare och samband med att klubben ”visar upp sig” på Arnbergs plats lördagen den 22 augusti.

Husgruppen har bestämt att ombyggnaden av köket kommer att påbörjas 16 november.
Vi har fått en del kritik att ungdomar ”beter sig” på banan, bl.a. går runt och leker med en eller ett par klubbor, fyra oerfarna i en boll där ingen har off. handicap o. liknande. Vi kommer att ta upp detta med våra tränare. Det vi sedan tidigare bestämt är att de juniorer från S:t Arild GK som går i träning spelar gratis på vår bana och vice versa, våra juniorer spelar gratis på S:t Arild.
Vivian kommer att få en lista över de juniorer som går i träning.
Idag tisdag har vi kommit överens med BAB avseende vår Driving Range. Fr.o.m. nu gäller följande:
Vardagar mellan 06.30-16.30 får utslag endast ske från 4 utslagsmattor i rangehuset och de 3 utslagsmattorna närmst ranghuset.
Övrig tid får utslag göras från övriga utslagsmattor. Inga utslag får ske från grästee!
Utfallet av dessa åtgärder kommer att följas upp dagligen av vår banchef Kalle Holmgren.
Om det, trots dessa åtgärder, fortfarande kommer in bollar på arbetsområdet, med risk att någon person kan träffas eller träffar gymnastikhallens fasad, kan vi tvingas stänga Driving Rangen helt.
Mot denna bakgrund vill jag uppmana alla, som står på rangen, att vara noga med att slå ut i utslagsmattans riktning! Ser ni någon som slår bollar med risk att den kan komma in på byggarbetsplatsen, säg till personen.

Lerberget 2020-08-18