Hänt och Händer på klubben

Hänt sedan senast
Hösterbjudandet fortsätter att locka. Nu är det 50 st som ”nappat” på erbjudandet-

Kalle har kontakt med HAKO betr. ny greenklippare. Sannolikt kan vi få ett erbjudande inom ett par veckor.

AW (After work)-golfen har under veckan inte haft någon större tillströmning.

När det gäller bollar på arbetsområdet för gymnastikhallen, så kommer klubben att ha ett möte med Höganäs kommun. Vid mötet kommer vi att redovisa antal bollar som kommit in på arbetsområdet de senaste tre veckorna. Det har kommit in mindre än en boll per dygn.

IT-kommittén/Hemsidan
De senaste tävlingarna har lagts in inkl. finalen ICA Kvantum Cup. Hemsidan är uppdaterad med de senaste programvarorna. Vidare håller Kenneth på med uppdateringen av våra datorer, de två på kansliet och den som står på Kalles kontor.

Kenneth G. konstaterar att fortfarande har många greenfee-gäster och många som står på Driving Rangen. M.a.o. vår ekonomi ser bra ut.

Under kommande tisdag till torsdag kommer greenerna att djupluftas och dressa. Under dessa dagar gäller ½ greefee.

Kalle har ännu inte fått någon offert på arbetet att ta bort rötter i 1:ans damm och att ta bort kullen mellan hål 1 och övningsområdet.

När rensning av damm och kullen borttagen kommer vi att plantera en c:a 1-1,5 m hög häck mellan hål 1 och övningsområdet.

I samband med dessa arbeten finns en plan på att bredda hål 1:s tee.

Under perioden 18 september till 4 oktober är kansliet stängt eftersom Vivian har semester. Gun Henriksson kommer att under vissa tider finnas på plats.

Vår överklagan till Mark-och miljödomstolen avseende av Trafikverkets och länsstyrelsens invändningar mot den reklamskylt vi ville ha längs väg 111, har avslagits.

Avslutningsvis måste jag berömma alla som bidrog till att ICA Kvantum Cup-finalen blev en succé. Kalle, Ali och Leif hade gjort ett fantastiskt jobb med banan.
Många av deltagarna var ”rent lyriska” över det banans fantastiska skick. Greenerna var helt fantastiska, c.a. 10 på stimpen.

Monica och Bitt fick mycket beröm från både tävlande, klubbchef och tävlingskommitténs ordförande i Mölle GK för tävlingsarrangemanget och att allt ”flöt på” så bra. Det gällde att hela tiden ”vara på tå” så att det inte blev några onödiga väntetider.

Ett stående uttryck från många var ”det är alltid så roligt att komma till Höganäs GK för man känner sig så välkommen”.
Vivian och Gun Henriksson såg till att både välkomna alla och att tävlande fick lite förtäring mellan ”varven

Vem som vann ICA Kvantum Cup 2020? Jo, det gjorde Gunilla Thorn från Mölle GK

Lerberget 2020-09-16