Kampanj Grön kort

Gröntkorterbjudande med Peters Golf & Höganäs Golfklubb 2019.

Bli medlem och gå kursen ”Grönt kort” för endast 4500 KR

Varför skall just du välja Höganäs golfklubb!
Vår bana är en lättillgänglig golfbana där du och dina golfvänner kan komma ut och spelar golf på ett enkelt sätt. Här får du direkt spela golf på vår fina 9 håls bana. Det enda kravet är att du har någon med hcp 36 eller lägre med dig ut på banan till dess du klarat 54 i hcp. Efter genomgången kurs tar våra faddrar hand om dig.
När du klarat spel- och teorikraven får du grönt kort och 54 i hcp. Du måste vara medlem i en golfklubb för att få 54 i hcp.  Tillsammans med vår pro Peter Ohlsson (Peters Golf) erbjuder vi dig en seriös och personlig utbildning när du väljer att träna hos oss. På Höganäs GK är det enkelt att starta sin grönt kort utbildning, du kan välja att gå själv eller tillsammans med någon vän på utbildningen.

Kursupplägg (1 lektionstimme är 50 minuter)
Lektion
1. Betalning, information, grepp, uppställning, sikte
2. Puttning – chip
3. Pitch – bunker
4. Utslagsklubbor – scorekort, räkning
5. Spel på banan 3 – 5 hål. Syftet med spelet är att praktisera det ni lärt er.

Teoridelen
Denna är helt webbaserad och du gör själv testerna på datorn. De prov du skriver godkänt på vidarebefordras via epost till Peter Ohlsson. Du kan även se dem när du loggar in på dina sidor på Grönt kort under golf.se

Faddergolfen
Här får ni hjälp av våra faddrar under måndagar. Faddrarna går tillsammans med dig och andra nybörjare när ni spelar på banan. Du anmäler dig senast 12:00 på fredagen om du vill spela på följande måndag. Anmälningslistan ligger på receptionsdisken i klubbhuset.

I priset ingår följande:
Teoriboken som är webbaserad, fria bollar samt lån av klubbor under lektionerna.
Betalningen sker första gången via kortbetalning till respektive aktör d.v.s. Höganäs GK och Peters Golf

Anmälan gör du till:
Peter Ohlsson Club Professional tele.nr 0709-20 75 35 eller till peter.ohlsson@pgasweden.com
Välkomna till oss på Höganäs GK