Träningserbjudande för golfare från Friskis & Svettis

Träningserbjudande till Höganäs GK

Friskis&Svettis i Höganäs erbjuder medlemmarna i Höganäs GK ett skräddarsytt program för att komma väl förberedda till golfsäsongen 2022. Målsättningen är att hjälpa deltagarna att stärka sin muskulatur och förbättra sin rörlighet speciellt inriktat för golfspelare.

Det handlar alltså inte om traditionell träning av svingen, detta lämnar vi till er Pro. Kursen hjälper dig däremot att skapa bättre fysiska förutsättningar att utveckla din golf, dessutom minimeras skaderisken med bra grundläggande fysik.

• 8 veckor med start 9:e februari 17.30
  • En gemensam gruppträning i veckan
  • Maskinvisning och genomgång av träningsschema i gymmet
  • Två pass i gymmet under perioden
  • Tips på övningar för hemmaträning
  • Tips på uppvärmning inför en golfrunda eller ett pass på rangen
  • Pris 600 Kr plus medlemsavgift 200 Kr. Totalt 800 Kr
  • De som önskar komplettera med enskild träning i gymmet och/eller delta i Friskis utbud av gruppträning kan teckna månadskort för 525 Kr/månad (425 Kr för 65+) eller ett klippkort med tio besök för 600 Kr.

Informationsträff 17.30 torsdag 27:e januari

Välkommen till en presentation av programmet och visning av gym och träningsfaciliteter den 27:e Januari kl. 17.30.

Adress: Litteraturvägen 8 Höganäs

Anmäl ditt intresse till reception@hgs.friskissvettis.se eller telefon 042 – 33 09 09
eller till Golfklubbens kansli kansli@hoganasgk.se telefon 042-34 04 90

OBS! Man anmäler sig till informationsträffen och efter det kan man ta ställning till om man vill delta eller inte.