Peter´s Golf

Hej och välkomna! Jag heter Peter Ohlsson och driver företaget Peter´s Golf

Jag är utbildad till Club Professional PGA of Sweden! Redan som 13-åring började jag spela lite i smyg vid övningsområdet på Vikens GK. På Ängelholms soptipp fanns en drivingrange där jag fortsatte och tog grönt kort redan år 1981. Det var Jan Witt som blev den förste tränaren för mig. Samma år började Ängelholm söka medlemmar till sin nya golfklubb. Jag blev medlem och Ängelholm GK trogen i 24 år. Mitt första uppdrag som tränare var under tiden 1989 -1995 på Mariannes byagolf i Strövelstorp. Åren 1993-1999 var jag tränarassistent på Torekov GK under sommarmånaderna. År 1996 började jag som tränare och arbetet med att etablera en golfbana i Lerberget där jag fortfarande är aktiv i företaget Peter´s Golf. Banan i Lerberget ägs idag av Höganäs Golfklubb.

År 1996 var jag under tre veckor gästtränare i Singapore på Admiralty & country club. Under denna period i Asien blev det också en hel del spellektioner. Vad sägs om Okinawa, Hong Kong, Thailand, Singapore samt Malaysia. Jag har även spelat i andra länder som t ex Tyskland, Polen, Danmark, Skottland, Portugal, Irland, Spanien och Mauritius.

Sedan 2003 har jag fullvärdig tränarbehörighet i golf och innehar kategori M4 och medlemsskap i PGA of Sweden och Club Professional. För detta har jag gått ”Högre grundtränarutbildning” (HGTU). Jag har även spelat som proffs på Telia Tour tävling under 2005.  Detta året fick jag även representera PGA syds lag att tävla i Spanien mot övriga distrikt inom PGA. Placeringen blev en andra plats och en mindre prischeck. Jag är aktiv och tävlar så ofta tillfälle ges bl a på PGA syds tränartour, seriespel, mini tour och låghandikapstävlingar och ibland även klubbtävling.

Kontakta Peter på tel: 0709 – 20 75 35 eller E-postadress: peter.ohlsson@pgasweden.com

Bankgiro till Peter´s golf: 5839-1178 Swish 123 321 92 84