Faddergolf

Faddergolf 2023

För Dig som är nybörjare och vill komma vidare till officiellt handicap

Under 2023 erbjuder vi faddergolf varje måndag med start kl. 18.00 under perioden 22/5-4/9, med uppehåll juli månad. Kom i god tid- minst 15 min. före start.

Anmälningslista till varje måndag finns i pärm märkt ”Faddergolf”. Pärmen finner du till vänster inne i vår klubblokal. För att delta fyller du i ditt namn, telnr. och eventuell email-adress senast fredag kl. 12.00 före aktuell måndag du vill spela.
Observera att antal spelare vi tar emot är 6 st. vid varje speltillfälle.
Har du inte möjlighet att anmäla dig enligt ovan, kan du ringa Håkan Andersson 0705759215 så ska vi se om vi kan finna annan tid.

Alla som är medlemmar, eller ska bli, i Höganäs GK eller St.Arild GK och deltar i vår grönt kortutbildning är välkomna att delta i faddergolfen utan någon kostnad. Kommer du från annan klubb betalar du halv greenfee.

Syftet med faddergolfen är att få officiellt handicap, d.v.s. handicap 54.
Vi spelar 9 hål från röd tee, och målet är att uppnå 18 poäng vid en runda eller också 14-17 poäng vid minst 2 speltillfällen. Givetvis finns det ingen begränsning på antalet gånger du får vara med, utan du deltar tills du uppnått något av ovanstående resultat.
Efter att du klarat detta, intygar vi resultatet till våra tränare på St. Arild Golfakademi, som registrerar ditt officiella handicap 54.

Vår uppgift som faddrar är att du ska få möjlighet att utveckla dina praktiska färdigheter på banan, t.ex. vid dropp av boll, ready golf, out of bounds, eventuella hinder och övriga regler som gäller på en golfbana.
Detta för att du ska känna dig trygg på banan med allt vad det innebär i ditt fortsatta spel.
Dessutom vill vi att Du som nybörjare snabbt ska känna dig välkommen in i gemenskapen i vår golfklubb.

Observera att faddergolfen endast är till för dom som ska spela upp för att erhålla officiellt handicap d.v.s. 54.

Välkommen
Höganäs GK