Klubben har tilldelats ett pris från DHR

Den 9:e juni fick Höganäs Golfklubb tillsammans med Lerbergets Segelsällskap mottaga pris från DHR Höganäs.
Priset delades ut i Lerbergets hamn av DHR:s ordförande Bengt Silverstrand och mottogs för klubbens del av vår ordförande Ola Sandberg.
Med vid utdelningen var även Tommy Franck som är initiativtagare till klubbens satsning på Prova-på-golf för personer med fysiska funktionsnedsättningar.

Förutom ett diplom i form av ett Tillgänglighetsbevis som ni kan se nedan fick klubben även 4000 kr som skall användas för att finansiera fortsatta aktiviteter för att öppna möjlighet för personer med fysiska funktionsnedsättningar att kunna delta i sportaktiviteter.