Finalspel ICA Kvantum Cup. Alla välkomna till en festlig dag på Höganäs GK

Samtliga deltävlingar i ICA Kvantum Cup är nu avklarade och till helgen blir det finalspel på Höganäs Golfklubb. Tävlingen kommer att avgöras i form av matchspel över 5 hål. Det spelas på hål 1-4 samt hål 9. Det innebär att det kommer att bli lätt för åskådare att följa tävlingen.
I samband med finalen på lördag kommer det att bli en del festligheter.

Alla intresserade, både golfare och övriga, är hjärtligt välkomna till en festlig lördag!
Förutom själva finalspelet med de 32 främsta seniorerna och de bästa juniorerna från kvalspelet tidigare i sommar kommer det att bjudas på ett flertal aktiviteter för alla besökare.

Golfklubben och ICA Kvantum bjuder på korv, kaffe och tårta.
Det blir putt- och chiptävlingar med priser, gratis bollar på driving-rangen.
På plats finns också några av klubbens sponsorer, förutom ICA Kvantum får ni träffa representanter för Bildeve, Höganäs Energi och Friskis och Svettis. Till prisutdelningen kommer en stråktrio och uppträder.
Bildeve kommer att presentera Volvos första helelektriska bil XC 40 och Friskis och Svettis kommer att närvara med två instruktörer som ger tips på övningar som är bra för golfare, samt håller i en chippningstävling med fint pris till segraren.

Varmt välkomna till en härlig dag (förhoppningsvis utan regn) på Höganäs golfklubb!