Hänt och händer på klubben vecka 21

Från förra veckan
Jag vill påminna alla, som har bagskåp, att kontakta Vivian så ni får förnya era avtal.

Ekonomi
Konstaterades att vi har många greenfee-gäster och många som är ute på Driving Rangen.

Banan
Ett första möte har hållits i Arbetsmiljö-gruppen. Målsättningen är att vi skall ha en riskanalys klar under maj månad, för att därefter arbeta fram en åtgärdsplan. Syftet är att vi ska se till att säkerheten för de som arbetar i klubben är god.
”Torsdagsgruppen”, delar av 60+, har varit ute och hjälp till på banan vid två torsdagar. Den här veckan kommer de att samlas på onsdagen istället, då det är helgdag på torsdag.

Driving Rangen
Klubben har haft möten med Höganäs kommun och entreprenören BAB avseende bollar från Driving Rangen som kommer in på arbetsområdet där den nya gymnastikhallen byggs. Man har hittat bollar på flera ställen inom området. Bl.a. på tidigare bouleplan, på taket på Sportcenter och nya gymnastikhallen.
Diskussionerna har mynnat i att vi vrider utslagsmattorna så att utslagsriktningen blir mer nordöstlig och flyttar avståndstavlorna mot öster. Vi kommer även att sätta upp skyltar som uppmanar rangebesökare att vara uppmärksamma på gående och cyklister längs vägen mellan Sportcenter och Driving Rangen.

En spekulation, när det gäller bollar på taken till Sportcenter och nya gymnastikhallen, är att någon eller några som medvetet skjutit eller kastat bollar riktat dit?

Kansliet
Vivian har satt upp kansliets öppettider från nu t.o.m. augusti. Tiderna finns på hemsidan.

Övrigt
Stiftelsen Gripen
Klubben har fått ett bidrag på 25 800:-av Stiftelsen Gripen. Ett bidrag som är riktat mot klubbens satsning på Para-golf. Pengarna skall gå till tränarhjälp och inköp av batterier till våra golfmoppar. Golfmopparna är för ett uppskattat hjälpmedel till de golfare som är fysisk nedsatta.

Faddergolfen
Måndagen den 25 maj börjar Faddergolfen. Faddergolfen är en hjälp till nybörjare att snabbare komma ner till officiellt handicap 54. Anmälan för deltagande fredagen. Lista finns på disken vid kansliet.

Damernas Matchspels serie
Damkommittén har satt upp anmälningslista i klubbhuset där de som är intresserade kan anmäla sig.

Lerberget 2020-05-20
Ola Sandberg