Hänt sedan senast
Förra vecka var ganska omtumlande med tanke på bollar som kom in på byggarbetsplatsen för gymnastikhallen. Nu tror vi att vi hittat en lösning, nämligen att merparten Driving Rangen hålls stängd mellan 06.30 och 16.30. De utslagsmattor som är öppna hela tiden är de fyra i ranghuset och tre mattor närmast rangehuset. Vidare kommer Kalle eller någon annan av banpersonalen att varje morgon inspektera om det kommit in några bollar på området eller om det blivit ytterligare träffar av golfbollar på fasaden.
Under förra veckan hade kommit in 2 bollar på området, men inga nya märken på fasaden. I överenskommelse med chefen för Teknik- och fastighetsförvaltningen i Höganäs kommun kommer vi att, efter c:a tre veckor, rapportera utfallet av den inspektion som görs.
Under kommande vecka kommer S:t Arilds shop att fylla ett sortiment av säljbara produkter i vårt kansli.
Alla avtal avseende bagskåpen är ännu inte förnyade. Vivian har sänt påminnelse, men fortfarande är en del som inte kommit och tecknat på det nya avtalet. Eftersom ingen av dessa har, enl. tidigare avtal, sagt att de vill även fortsättningsvis vill ha bagkåp, kan det tolkas så att de inte är intresserade att ha bagskåp längre? Vi har kö av medlemmar som önskar hyra bagskåp.

Hemsidan hålls uppdaterad., bl.a. så ligger Hösterbjudandet där.

Kenneth G. konstaterar att klubbens ekonomi ”mår bra”. Glädjande är att sponsorbudgeten är i stort uppnådd.

Under kommande tre veckor när vi har en tävling varje helg, kommer Kalle och gänget att lägga mycket ”krut” på att banorna skall vara i toppskick.
En plan för avvattning av hål 5:s fairway har påbörjats vid hålets södra del. Detta kommer inte att påverka banan under kommande tre veckor.

Eftersom Vivian inte kunde delta på Ledningsgruppsmötet, finns inget att rapportera.

Efter att två tävlingar i ICA Kvantum Cup genomförts kan vi konstatera att Håkan Andersson är den enda Höganäsare bland de 32 som kan gå till final. Vi får på alla sätt stödja Håkan så att vi åtminstone har en med till finalen.
Avslutningsvis är det glädjande att vi kommit till följande överenskommelse mellan S:t Arild GK och Höganäs GK, nämligen

Lerberget 2020-08-24