Hänt/händer på klubben vecka 36

Hänt/Händer på klubben,
vecka 36

Hänt sedan senast
Efter alla diskussioner med byggföretaget BAB, kommunens projektledare kan vi efter 1½ veckas inventering av Kalle och Ali konstatera att de åtgärder vi vidtagit har haft effekt. Under den period vi dagligen inventerat på byggarbetsplatsen hardet kommit in 5 bollar. Bollar som legat på marken.
Det som bestämts är att vi efter c:a tre veckor kommer att göra en avrapportering till kommunens
projektledare.
Vi har fått många positiva reaktioner beträffande rabatterade greeenfee på S;t Arild GK och hos oss.
Beträffande bagskåpen är ännu inte alla avtal förnyade.

Hemsidan
Hemsidan är som alltid uppdaterad.

Ekonomi
Kenneth G. konstaterar att klubbens ekonomi ”mår bra”. Så bra att vi kan göra investeringar i bl.a. nya bollar på Driving Rangen, byta ut en del av utslagsmattorna och renovera panelen på rangehuset. Kalle kommer att ta in offerter på både bollar och mattor. Beträffande ranghuset så är material kostnaden, panel och färg, c:a 15 000:-.
Vidare kan konstateras att Hösterbjudandet blivit en succé. Hittills har 39 st ”nappat” på erbjudandet, fördelat på 6 juniorer, 2 studeranden, 1 paragolfare och 30 seniorer.

Banan
Under föregående vecka gjordes en genomgång tillsammans med HAKO avseende klubbens maskinpark. Då konstaterades att klubben har behov av en ny greenklippare. Den vi har ”lever på övertid”. För att inte riskera att stå utan klippare kommer Kalle att få en offert på en nyare och modernare klippare från HAKO. Vår nuvarande greenklippare kan fortsättningsvis var reservmaskin.

Kansliet
Vivian väntar fortfarande på att S:t Arilds shop skall fylla på med golfprodukter hos oss.
Vi har fått ett tips om att om en kioskautomat för försäljning av dricka, godis m.m. Vi kommer att kolla upp förutsättningarna för hyra en sådan.
Kenneth C. håller på och går genom vårt behov av datorer.

Övrigt
Plan för ombyggnaden av klubbhuset har tagits fram. Under perioden mitten på november till slutet på januari kommer ombyggnaden att ske. Under den tiden kommer det att vara lite ”rörigt”,
eftersom det skall läggas nytt golv och allt från entrén till konferensrummet skall tapetseras och målas om.
Under ombyggnaden kommer ett partytält att sättas upp i det stora garaget, med bl.a. möjlighet att servera kaffe under byggtiden bl.a. i samband med våra klubbtävlingar, 60+-, damgolfen och söndagsgolfen.
Fredagen den 4 september är det startförbud mellan 16.00 och 18.00. Anledningen är NCC:s företagsgolf.

Lerberget 2020-09-01
Ola Sandberg